22 April - Planeringsdagen

För att göra en lång historia kort, en stor familjegård är delad i två tomter, delat på 9000kvm och 11000kvm. Den ena tomten tas om hand av min (Johannas) mamma och hennes sambo och den andra tomten kommer att förvaltas av mig (Johanna) och min sambo Andreas och det är det som den här bloggen ska handla om.

Tomten är vildvuxen och förfallen med ett par små fallfärdiga uthus men vi fokuserar först och främst på själva stugan. Min mammas farmor och farfar använde stugan som boningshus och när de gick bort användes den som sommarstuga ett par år men sedan har gården stått och förfallit i ca 20 år utan tillsyn.




Denna bild togs vintern 2010.





Idag var vi och handlade rengöringssaker på ÖB för 268:- Sen var vi på Jula och handlade golvpapp, målartvätt och snickarbyxor för 328:- Hos Andreas syster fick vi hämta en dammsugare från hennes vind och där hittade vi även en tv och taklampa till köket som hon ville bli av med.

Vi som är "huvudpersoner" i denna renovering är alltså Johanna och Andreas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0